Články

PPC reklama

PPC (Pay Per Click), tedy reklama za proklik, je dnes jednou z nejúčinnějších forem reklamní kampaně na internetu. Hlavním cílem je nabídnout uživateli v daný okamžik přesně to, co právě hledá, a transformovat jej tak na Vašeho zákazníka. Hlavními výhodami PPC je platba za proklik (tedy za skutečně získaného návštěvníka Vašeho webu) a dále možnost jejich přesného cílení například dle klíčových slov, regionu, nebo denní doby. U PPC kampaní je také velmi snadné sledovat a řídit celkový rozpočet. Všichni velcí poskytovatelé nabízejí například nastavení maximalní ceny za jeden proklik a omezení denního rozpočtu, který nemůže být překročen.


Jak PPC funguje?

Jak bylo již uvedeno, pomocí PPC má inzerent možnost dostat před zraky uživatele, jenž hledá konkrétní slovo nebo slovní spojení, jím poskytovaný produkt nebo službu. Nabídky PPC kampaní se ve výsledcích hledání nejčastěji zobrazují buď na zvýrazněných předních pozicích, nebo ve sloupci po pravé straně (záleží na nastavené ceně za jeden proklik). Za toto samotné zobrazení inzerent nic neplatí – ke strhnutí stanovené částky dochází až při kliknutí uživatele na Vaši reklamu.


Účinnost PPC kampaní

Měření efektivnosti PPC reklamy je velmi jednoduché například pomocí online statistik. Zde se velmi přesně zobrazí, kolik návštěvníků bylo pomocí této kampaně na Váš web přivedeno a kolik z nich se stalo skutečně Vašimi zákazníky – tedy došlo k objednání Vašeho produktu nebo služby. Tomuto jevu se běžně říka konverze. Cílem je mít samozřejmě poměr konverze co možná nejvyšší.


Poskytovatelé PPC reklamy

V České republice je kromě AdWords od Google velmi využíván také Sklik od Seznamu. eTarget či AdFox od Centrum.cz také nezůstávají pozadu. Dle Vašich požadavků jsme schopni zajistit výběr pro Vás nejvhodnějšího poskytovatele PPC kampaní a tuto kampaň pro Vás následně připravit a odborně vést.

Správa a tvorba reklamních kampaní na internetu často souvisí s tzv. Search Engine Marketing (zkratka SEM) , tedy marketingem ve vyhledávačích.