Nově vytvořeným uživatelům v systému Virtualmin lze přidělovat různá oprávnění. Lze tak vytvořit uživatele jen s právy používat emailovou schránku (tedy mailbox),
nebo uživatele s právy používat jak email, FTP, tak i vlastní přístup do vytvořených databází. Níže je popsán konkrétní postup vytvoření nového účtu.
Postup vytvoření nového uživatele (emailového účtu):
1. Vstupte do administrace na adrese: https://admin.zikum.cz a dle typu Vašeho hostingu (freehosting/placený hosting) zvolte přihlášení do správného Control Panelu.
2. V levém panelu klikněte na odkaz "Edit users"
3. Klikněte na tlačítko "Add user to this server"
4. Vyplňte potřebné údaje (název, heslo)
Dále lze vyplnit několik volitelných nastavení:
Quota and home directory settings:
Zde můžete určit diskovou kapacitu přidělenou danému uživateli. Celková přidělená kapacita nemůže být vyšší než celková kapacita pro virtuální server.
Email settings:
Zde lze povolit emailovou adresu uživatele, případně tomuto uživateli přidělit aliasy.
Mail forwarding settings:
Zde lze nastavit automatické přeposílání zpráv, které dorazí do vytvářené schránky.
Cílem může být libovolná emailová adresa. Pro nastavení zatrhněte volbu "Yes, forward to addresses"
a do pole níže zadejte cílové adresy (každou na nový řádek).
Automatic reply options:
Zde lze nastavit možnosti zasílání automatických odpovědí.
Other user permissions:
Zde lze nastavit přístupová oprávnění pro vytvářený účet.
- "Jen email": Nastavte v případě, kdy chcete aby tento účet fungoval jen jako emailová schránka
- "Email a FTP": Nastavte v případě, kdy chcete aby účet měl aktivní jak email, tak přístup na FTP (vytvoří se nový domovský adresář v adresáři "users")
- "Email, FTP, SSH": Nastavte v případě, kdy chcete aby účet měl aktivní jak email, tak přístup přes FTP a SSH (vytvoří se nový domovský adresář v adresáři "users")
- "Allow access to databases": Zde lze uživateli přidělit přistup do existujících databází
Vzor nastavení užiatele: