SEO Optimalizace webu pro vyhledávače
SEO – Co si pod touto zkratkou představit?
Search Engine Optimization
je široce používaná sada opatření a postupů, jejichž cílem je optimalizace (vyladění) dotyčného webu tak, aby docházelo pokud možno k jeho privilegovanému zobrazení na předních pozicích vyhledávačů na zadaná klíčová slova. Takto optimalizovaný web pak díky své přirozené viditelnosti ve vyhledávačích dosahuje daleko větší návštěvnosti.
Cíle SEOHlavní silou SEO je zaměření na fulltextové vyhledávače (ano, v podstatě každý dnes používaný vyhledávač je fulltextový). Fulltextové vyhledávače dnes používá prakticky každý uživatel internetu v okamžiku, kdy se snaží najít konkrétní službu, produkt nebo frázi a nezná předem přesnou adresu serveru, která tuto službu nebo produkt poskytuje. V tomto okamžiku přichází ke slovu právě optimalizace pro vyhledávače (SEO), která, pokud je provedena důsledně, zajistí, že uživateli se po zadání konkrétní fráze nebo slova zobrazí ve výsledcích vyhledávaní právě Váš web a to na předních pozicích. |
Optimalizace webu
Základem každé optimalizace je analýza. Smyslem je zodpovězení několika základních otázek. Jako příklady lze uvést:
- Kdo je Váš cílový zákazník?
- Odkud návštěvníci nejčastěji přicházejí?
- Co lidé na Vašem webu nejčastěji hledají?
- Jak dlouhá je průměrná návštěva jednoho zákazníka?
Co SEO obsahuje?
Optimalizace pro vyhledávače (SEO) se skládá především z těchto prvků:
- Analýza klíčových slov a jejich implementace
- Copywriting – tvorba poutavého obsahu
- Analýza konkurence
- Link building – tvorba zpětných odkazů
- Analýza přístupnosti webu
- Sledování a vyhodnocování statistik